Improving Santri’s Noble Characters Through Qur’an Based Learning Management in Pesantren Jaohar
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Ambarita, A. (2006). Manajemen pembelajaran. Jakarta: Depdiknas.
Anugrahwanto, R. B., & Nurhayati, S. (2020). Implementation of Experiential Learning Approach To the Training of Character Development of Civil Servants in Ministry of Transportation Environment. Empowerment : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Luar Sekolah, 9(2), 254–261.
Baharun, H., & Ummah, R. (2018). Strengthening students’ character in akhlaq subject through problem based learning model. Tadris: Jurnal Keguruan Dan Ilmu Tarbiyah, 3(1), 21–30.
Daradjat, Z. (2012). Ilmu Pendidikan Islam, Bumi Aksara, Jakarta, Cet. X.
Farida, I., & Kamalia, A. A. (2020). KONSEP MANAJEMEN PENDIDIKAN KARAKTER DALAM MEMBENTUK AKHLAKUL KARIMAH DI MTs MA’ARIF NU KEMIRI. MANAGERE: Indonesian Journal of Educational Management, 2(1), 9–19.
Habibah, S. (2015). Akhlak dan etika dalam islam. Jurnal Pesona Dasar, 1(4).
Hamalik, O. (2020). Kurikulum dan pembelajaran. Bumi Aksara.
Hasan, E. S., & Nurhayati, S. (2012). Pendidikan Luar Sekolah Dan Pembangunan Manusia Indonesia. Empowerment, 1(1), 1–12.
Hermawati, D., Rohaeni, A., & Nurhayati, S. (2021). Implementation Of The Student-Led Conference Method To Develop Children ’ S Self-Reliance. Empowerment : Jurnal Ilmiah Program Studi Pendidikan Luar Sekolah, 10(2252), 73–79.
Maharani, D. I., AY, M. H., & Arifin, I. (2018). Manajemen Pembelajaran Pondok Pesantren. JMSP (Jurnal Manajemen Dan Supervisi Pendidikan), 1(1), 17–23.
Majid, A. (2009). Perencanaan Pembelajaran, cet, Ke-6, Bandung: PT. Remaja Rosda Karya.
Miles, M. B., & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis: An expanded sourcebook. sage.
Muhaimin. (2003). Arah baru pengembangan pendidikan Islam: pemberdayaan, pengembangan kurikulum, hingga definisi Islamisasi pengetahuan. Nuansa.
Mulyati, D. S., & Nurhayati, S. (2020). MANAJEMEN PENYULUHAN PARENTING UNTUK MENGURANGI KECANDUAN GADGET ANAK – ANAK USIA SEKOLAH RW 30 CIMINDI HILIR CIMAHI SELATAN. 3(September), 253–260.
Nasirudin, M. (2010). Pendidikan Tasawuf. Semarang: Rasail Group.
Nawawi, H. (2001). Manajemen sumber daya manusia untuk bisnis yang kompetitif, cetakan keempat. Penerbit Gajah Mada University Press, Yogyakarta.
Nurhayati, S. (2021). Pendidikan Masyarakat Menghadapi Digitalisasi. El-Markazi.
Nurhayati, S., Musa, S., Boriboon, G., Nuraeni, R., & Putri, S. (2021). Community Learning Center Efforts to Improve Information Literacy in the Community for Cyber Crime Prevention during a Pandemic. Journal of Nonformal Education, 7(1), 32–38. https://doi.org/10.15294/jne.v7i1.26883
Nurmalia, N., Nurhayati, S., & Noor, A. H. (2022). Developi ng Students ’ Leadership Spirit d uring COVID-19 Pandemic through Virtual-Based Scouting Activities. 10(2), 447–456. https://doi.org/10.33019/society.v10i2.412
Partoyo, H. M. (2008). Mendidik Anak Dalam Islam. Bandung: CV. Agung Ilmu.
Patimah, R. S., & Nurhayati, S. (2020). Manajemen Lembaga Taman Kanak-Kanak Berprestasi Dalam Rangka Mecetak Anak Usia Dini Yang Unggul. Comm-Edu (Community Education Journal), 3(1), 2622–5492.
Sagala, S. (2012). Konsep dan Makna Pembelajaran. Bandung: Alfabeta, 2009. Cet. VII.
Sudjana, D. (2010). Manajemen program pendidikan untuk pendidikan luar sekolah dan pengembangan sumber daya manusia. Falah Production.
Sudjana, N. (2006). Dasar-dasar Proses Belajar Mengajar, Bandung: Sinar Baru. Algesindo Offset.
Suharsimi, A., & Jabar, C. S. A. (2010). Evaluasi program pendidikan. Jakarta: Bumi Aksara.
Sistem Pendidikan Nasional No 20 Tahun, (2003)
DOI: http://dx.doi.org/10.37905/aksara.9.2.1137-1150.2023
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Publisher:
Magister Pendidikan Nonformal Pascasarjana Universitas Negeri Gorontalo
Jl. Soedirman No. 06 Gorontalo 96128 e-mail: jurnalaksara@ung.ac.id
http://ejurnal.pps.ung.ac.id