Global Diversity Character Development for Students through Economic Learning
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Aditia, D., Ariatama, S., Mardiana, E., Sumargono. 2021. Pancasila APP (Pancasila Character Profile): Sebagai Inovasi Mendukung Merdeka Belajar Selama Masa Pandemik. Edukasi Jurnal Penelitian & Artikel Pendidikan. 13(3): 91-108.
Berger-Schmitt. 2000. Social Cohesion as an Aspect of the Quality of Societies: Concept and Measurement. Eureporting Working Paper.
Parekh, Bhiku. 2007. Rethinking Multikulturalism: Keberagaman Budaya dan Teori Politik. Yogyakarta: Kanisius.
Parekh, Bikhu. 1996. The Concept of Multicultural Education in Sohen Modgil, et.al.(ed) Multicultural Education the Intermitable Debate. London: The Falmer Press.
Parekh, Bikhu. 2000. Rethinking Multiculturalism: Cultural Diversity and Political Theory. Cambridge: Harvard University Press.
Ritzer, Jo., William Esterlay and Michael Woolcock. 2000. Good Politicians and Bad Policies: Social Cohesion, Institutions and Growth, in Policy Research Working Paper, Setember, 2448. Switzerland: World Bank.
Rusnaini., Raharjo.,Suryaningsih, A., Noventri, W. 2021. Intensifikasi Profil Pelajar Pancasila dan Implikasinya terhadap Ketahanan Pribadi Siswa. Jurnal Ketahanan Nasional. 27(2): 230-249.
Suaedy, Ahmad, dkk. 2007. Politisasi Agama dan Konflik Komunal Beberapa Isu Penting di Indonesia. Jakarta: The Wahid Institute.
Suseno, Franz Magnis. 2005. Berebut Jiwa Bangsa. Jakarta: Kompas.
Susiloawti, E & Masruroh, N.N. 2018. Merawat Kebhinekaan Menjaga Keindonesiaan: Belajar dari Nilai Keberagaman dan Kebersatuan Masyarakat Pulau. Jurnal Sejarah Citra Lekha. 3(1): 13-19.
Tilaar, H.A.R. 2002. Perubahan Sosial dan Pendidikan: Pengantar Paedagogik Transformatif Untuk Indonesia. Jakarta: Grasindo.
Tilaar, H.A.R. 2004. Multikulturalisme Tantangan-Tantangan Global Masa Depan dalam Transformasi Pendidikan Nasional. Jakarta: Grasindo.
Triguna, Yudha. 2017. Menjaga Pluralitas Guna Memperkokoh Kebhinekaan Tunggal Ikaan dalam Rangka Ketahanan Nasional. Jakarta: Dewan Keamanan Nasional.
DOI: http://dx.doi.org/10.37905/aksara.8.3.2267-2274.2022
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Publisher:
Magister Pendidikan Nonformal Pascasarjana Universitas Negeri Gorontalo
Jl. Soedirman No. 06 Gorontalo 96128 e-mail: jurnalaksara@ung.ac.id
http://ejurnal.pps.ung.ac.id