Implementasi Teori Pembelajaran Behavioristik dan Humanistik dalam Pendidikan Keluarga
Abstract
Keywords
Full Text:
PDFReferences
Bloom, Benjamin S., etc. (1956). Taxonomy of Educational Objectives : The Classification of Educational Goals, Handbook I Cognitive Domain. New York : Longmans, Green and Co.
Djamarah, S. Bahri. (2014). Pola Asuh Orang Tua dan Komunikasi dalam Keluarga. Jakarta: Rineka Cipta.
Gagne, R.M. (1985). The Condition of Learning Theory of Instrucion. New York: Rinehart.
Gredler, M. (2009). Learning and instruction (Theory into Practice). Upper Saddle River, New Jersey : Pearson.
Padil, M dan Suprayitno, T. (2007). Sosiologi Pendidikan, Yogyakarta: Sukses Offset.
Winkel, W.S. (2000). Psikologi Pengajaran, Jakarta: Gramedia.
Wirdhana, I., et al. (2013). Komunikasi Efektif Orangtua dengan Remaja. Jakarta: BKKBN.
Undang-Undang No 23 Tahun 2002 tentang Perlindungan Anak.
DOI: http://dx.doi.org/10.37905/aksara.9.1.83-88.2023
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2023 Aksara: Jurnal Ilmu Pendidikan Nonformal
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
Publisher:
Magister Pendidikan Nonformal Pascasarjana Universitas Negeri Gorontalo
Jl. Soedirman No. 06 Gorontalo 96128 e-mail: jurnalaksara@ung.ac.id
http://ejurnal.pps.ung.ac.id